מה ההבדל בין סרטון תדמית לבין פרסומת בטלוויזיה?

שניהם מכילים סאונד, מלל, סיפור מרכזי ואנימציה או אנשים. ובכל זאת, סרטון תדמית שונה מפרסומת בטלוויזיה. מה ההבדלים?

נתחיל מהבדל טכני, נמשיך להבדלים בין הצופים בפרסומת ובסרטון ונסיים בהבדל המשמעותי ביותר. ההבדלים משפיעים על התוצאה הסופית הרצויה ועל כל מה שקשור לתהליך יצירת סרטונים ופרסומות.

ההבדל הטכני הוא האורך של הווידאו. סרטון תדמית רצוי שלא יהיה יותר מדקה וחצי, פרסומת, בהתאם לתקציב שמושקע בה, יכולה להגיע עד ארבע דקות (כמו פרסומות של חברות הסלולר).

פרסומת רלוונטית לעונה ולמוצר, סרטון תדמית רלוונטי תמיד

הבדלים הקשורים לצופים:

צופה שבוי או צופה מרצון – פרסומת בישראל תשודר באחד הערוצים המסחריים, והצופה יהיה שבוי שלה ולא יוכל לדלג עליה. סרטוני תדמית לרוב שתולים ביוטיוב או באתר האינטרנט של העסק והצופה בהם צופה מרצון. גם ביוטיוב – לאחר כמה שניות בהן לא ניתן לדלג על המודעה, הצופה בוחר אם להמשיך ולצפות בסרטון.

קהל היעד:

לפרסומת עבור מוצר יש קהל יעד ספציפי מאוד, למשל פרסומת לקפה מיועד לבני 25-35 ששותים קפה בכל בוקר. פרסומת לקפה לגילאי חמישים פלוס, תראה אחרת לגמרי. יצירת סרטונים לתדמית פונה לכולם כדי להוות חשיפה לעסק, וגם אם לא קהל היעד צפה בו, המטרה שהסרטון יהפוך לוויראלי ויצור באז סביבו עד שיגיע גם לקהל היעד.

ההבדל המהותי בין השניים הוא מטרת הפרסומת וסרטון התדמית:

פרסומת באה למכור. היא יכולה לעשות זאת על ידי רגש, צחוק או הפחדה, אך המטרה זהה – למכור משהו, לרוב מוצר או שירות.

אולם יצירת סרטונים לתדמית נועדה ליצור הכרה בנושא ולאחר מכן מכירה. לכן תהליך יצירת סרטונים לתדמית מתמקד ברעיון – מה העסק, מה אופי העסק ולא במוצר פיזי. גם אם נכין סרטון תדמית לשירות היכרויות למשל, נתמקד ברעיון ובאווירה של העסק.

בעוד פרסומת רלוונטית לעונה ולמוצר, סרטון תדמית רלוונטי תמיד וימשיך עם העסק בכל דרכו. בחרו חברה שתדע להעביר את המסר ואת הרעיון שלכם בצורה טובה וברורה, ושתיצור תוכן מקורי שלא יראה כמו עוד פרסומת

שלא רוצים לראות, אלא ימשוך את הצופים לצפות בכל סרטון התדמית למלוא אורכו.

דילוג לתוכן