טיפים לפיתוח אפליקציות

לנו ב-GetAnimate חשוב שהאפליקציה שלכם תצא סופר מקצועית ושבעזרתה (ובעזרת יצירת סרטונים מוצלחים עבורה) תגיעו לכמה שיותר לקוחות רלוונטיים . הנה מספר טיפים בנידון:

בדיקות איכות בזמן פיתוח – שלב קריטי להצלחה בזמן אמת:

אפליקציות לטלפונים סלולריים הם הדבר החם ביותר כרגע בשוק המדיה הדיגיטלית ויצירת סרטונים עבורם הם כלי שיווק עיקרי שבו אנו בהיילנדר הפקות מתמחים.

כשהסמרטפונים הופכים להיות מרכז חייו של האדם המערבי, והשימוש היומיומי הגובר בהם, מצריך פיתוח יעיל ואיכותי של אפליקציות מועילות ומהנות אולם חשוב מכך – יעילות.

בתחילת דרכם של הסמרטפונים בישראל, היו האפליקציות בעיקר מקור לשעשוע והנאה, ויזמים זריזים הצליחו להרוויח לא מעט מהחידוש הטכנולוגי הנחמד הזה. אבל עם ההתקדמות הטכנולוגית המהירה, הבינו הן המפתחים והן הלקוחות, כי הסוד כבר איננו שמור, ומעיכת נמלים או חיתוך פירות באמצעות האצבע, הם כבר לא הלהיט שהיו, וכיום הלקוח הממוצע מעדיף אפליקציות מהן ניתן להפיק תועלת של ממש. ללא קשר למטרת האפליקציה, אחד החלקים החשובים ביותר שלה, הוא היכולת לתפקד בזמן אמת כאשר היא אמורה לפעול מול אלפי או מאות אלפי או במקרה של אפליקציות של חברות עולמיות לעיתים מיליוני משתמשים. בעבר קשה היה למפתחים בזמן הפיתוח לצפות כיצד תתפקד האפליקציה, והמפתחים נאלצו להמר על הצלחתה מה שהביא לכישלונות לא מעטים.

אולם ההכרה בצורך הזו הביאה לפיתוחן של תוכנות בדיקה כמו robotium המיועדת בעיקר למערכת ההפעלה אנדרואיד, ומאפשרות למפתחים לדמות בזמן אמת את האפליקציה, ועל ידי כך לייעל את התפקוד שלה, ולהוציא אותה לשוק כאשר היא מוכנה באמת, ללא הימורים ובהצלחה אמיתית.

הורדה אחת ביום – זה לא ממש הקצב שחלמת עליו:

פיתוח אפליקציות סלולריות נחשב לשוק צעיר ומפתח, אולם למרות זאת אין לטעות ולחשוב כי המלאכה פשוטה וההישגים קלים. לא מעט מפתחי אפליקציות, נאלצים לגלות כי האפליקציה שלהם "מעלה אבק" על מדפי חנויות האפליקציות הוירטואליות, וכי החלום שלהם על התעשרות מהירה והבאת תועלת לאנושות, לא תואם את חלומם של משתמשי מיליוני האפליקציות המוצעות למכירה או לקבלה חינם.

אפליקציות סלולר משמשות היום ארגונים ועסקים רבים, בעיקר ככלי לפיתוח קהל היעד ולהגדלת נתח השוק של הארגון, על ידי הנגשת האפליקציה ללקוחות והפיכתם למשתתפים יומיומיים בהליכים המתבצעים בארגון. כך למשל לקוח בנק כלשהו, נחשף על ידי אפליקציית הבנק לשירותי הבנק כמעט בכל רגע נתון גם אם אינו זקוק באמת לשירותי הבנק, וכך התרגלו לקוחות טלפונים סלולריים לשהות ברשתות חברתיות גם כאשר אין בכך כל צורך אמיתי.

פיתוח אפליקציית סלולר – ממש לא "עשה זאת בעצמך":

בישראל, קיימות כיום חברות רבות היודעות לפתח אפליקציות סלולריות עבור כל סוגי העסקים והחברות ולהתאים אותן כך שיגבירו את הפעילות העסקית של אותן חברות.

חברות הפיתוח הללו מציעות ללקוחות פיתוח מקצועי המלווה בהליכי בדיקה רציניים המבטיחים כי האפליקציה אכן תמלא את ייעודה ברגע האמת ולא תקרוס או תהפוך לנטל על המשתמשים שימהרו לנטוש אותה, ובכך תיפגע המטרה העיקרית של העסק שהיא הגדלת הפעילות העסקית.

חברות האפליקציה המתקדמות יותר, מצטיינות כיום במתן סל שירותים רחב יותר הכולל פילוח שוק מדוייק, ביצוע סקרי דעת קהל ועוד, המבטיחים כי הליך הפיתוח לא יתחיל אלא רק לאחר וידוא כי יש ביקוש אמיתי לאפליקציה וכי קהל היעד אכן ישתמש בה.

פיתוח אפליקציות

האפליקציות, שהחליפו במידה רבה את אופן הגלישה שלנו באינטרנט, הפכו בזמן האחרון למוצר שיווקי שהוא כבר לא רק נחלת החברות הגדולות. כיום, ניתן לגשת אל חברת הייטק שמתמחה בפיתוח אפליקציות וליצור אפליקציה מותאמת אישית גם לעסקים קטנים יותר. מיותר לציין כי מדובר בשדרוגו של העסק אל אמצעי הפרסום, המיתוג והשיווק החזקים ביותר בשוק כיום וכי התעלמות ממשקים כגון אפליקציות לסלולר מותירה את בית העסק הרחק מאחור.

מרעיון בסיסי לאפליקציה מצליחה

אז איך מבצעים פיתוח אפליקציות אייפון ומאיפה בכלל מתחילים? בשלב הראשון לאחר הפנייה אל חברה מומחית בפיתוח אפליקציות, הוא ניתוח המוצר והקונספט. בשלב הזה נבחן את הסוגיות הבסיסיות ביותר בנוגע אל המוצר שלנו – איזה שירות אנחנו נותנים? מה היתרונות שלנו? מה המטרה מאחורי האפליקציה? האם למשוך קהל או לשמור על הלקוחות הקיימים שלנו? ועוד שאלות מהותיות שיעזרו לנו מאוד בשלב הבא של פיתוח האפליקציה.

נוחות שימוש באפליקציה

פיתוח אפליקציות אייפון אינו נוגע רק למראה המרהיב שאנו מצפים שיהיה לאפליקציה שלנו, אלא גם לפונקציונאליות אמיתית שתסייע ללקוחות שלנו. לאחר בחינת המוצר והשימושים שאנחנו רוצים באפליקציה שלנו, הגיע הזמן לחשוב על הלקוח עצמו – כיצד הוא ישתמש ויעבוד עם האפליקציה? במה הוא יתמקד כשהוא יפתח את האפליקציה? לאן אנחנו רוצים לכוון אותו? לאחר שנענה על התשובות האלו, נטפל בממשק המשתמש ואופן העבודה עם האפליקציה.

בדיקות אחרונות ויציאה אל השוק

בסיום העבודה, על פי כללי פיתוח אפליקציות אייפון, מתחיל שלב הבדיקות. בשלב זה, עוברים על כל היבטי האפליקציה, בודקים האם היא עונה על הצרכים, מניעה לפעולה והאם היא עובדת חלק וללא שגיאות או קריסות. לאחר ביצוע הבדיקות המקיפות הללו, השלב האחרון בפיתוח אפליקציות אייפון, הוא החשיפה ללקוחות.

קרדיט: freepik
דילוג לתוכן