המדריך לסרטונים לסטארט אפים – כך תמקסם את היכולת של סרט האנימציה שלך

סרטון אנימציה פשוט או כפי שאנחנו קוראים לו סרטון סרטון אנימציה הפך כבר מזמן לכלי שיווקי חובה לכל סטארט אפ. כולנו שמענו על סרטונים שהגיעו למליוני צפיות והפכו לדבר  הכי חם ברשת וגם הצצה לסרטי התעמולה בבחירות האחרונות מצביעות על העובדה  שסרטי כבשו את הרשת עד כדי כך שכו…לם עושים אותם. השאלה היא איך עושים את זה נכון? בפוסט הקרוב ריכזתי את כל הדברים שלמדתי בשנה האחרונה עם עבודה מול סטארט אפיסטים ומנהלי שיווק על סרטי שהפקנו רוצה לומר, הדברים נכתבו בדם ואני מאמין שקריאת הטיפים תעזור לך למקסם את היכולת של הסרטון שלך במיוחד כשמדובר בסטארט אפ שכל שקל שהוא מוציא חשוב לו.

keep it simple stupid – "Simplicity is the ultimate sophistication"

בדיקות שערכנו מוכיחות שדווקא סרטי האנימציה הפשוטים נקלטים טוב יותר אצל קהל הגולשים מסרטי אנימציה עטירי תקציב והם בעלי סיכוי רב יותר להפוך לויראליים. סרט פשוט הופך את המוצר שלך למוצר פשוט וקל לתפעול תכונה הכרחית לאימוץ הסטארט אפ ע"י קהל היעד. אך לייצר סרט פשוט זו כל החוכמה ראשית, צריך להפשיט את הדברים החשובים שאתה רוצה להגיד למינימום ההכרחי הנטייה של סטארט אפים לנסות לדחוס את כל  התכונות של המוצר/אפליקציה שלהם לכדי סרט של 90 שניות כי מתי כבר נעשה עוד סרט תוביל לסרט מסובך שיכשל. חשוב על ענקיות כגון פייסבוק (רשת חברתית), גוגל (מנוע חיפוש) או יו טיוב (אתר לשיתוף סרטים) ותבין שאם אמפריות יכולות לסכם את המוצר שלהם בשלושה מילים גם אתה יכול. בקיצור, תהליך הפשטות חיוני להצלחת הסרט שלך היה קצר , חשוף רק את עיקרי הדברים.

הגדר ולמד את קהל היעד שלך

סטארט אפ שמכוון לכו…לם הוא סטארט אפ שלא יפגע באף אחד בוא נאמר לדוגמה שיש לך מסעדה שמתאימה לכו…לם הכל הולך נפלא עד שהשף אייל שני פותח מסעדה מי מול ולוקח ממך את כל הקהל היוקרתי עוברים מס' ימים ומקדונלד פותחים סניף חדש צמוד למסעדה שלך ואז שארית הקהל שלך שמעדיף אוכל זול נוטש. והנה פתחת מקום שמתאים לכולם ולמעשה לא מתאים לאף אחד בצע תחקיר, צמצם את קהל היעד שלך למינימום האפשרי רק כך תוכל להגיע ולהפעיל אותו סטארט אפיסטים חוששים שצמצום קהל היעד יגרום לאובדן של שאר הקהלים – זאת טעות כשאתה מצמצם את קהל היעד אתה מרוויח אותו, כשאתה מנסה לפגוע בכולם את לא פוגע בכלום

תהיה רציני – אך השתמש בהומור

הומור מפתיע את הצופה, הוא מחדד אוזניים וגורם לו להקשיב לתוכן שלך אה… רק רגע – אתה הרי סטארט אפ רציני והדבר  האחרון שאתה רוצה הוא לייצר דמות של ליצן בפני משקיעים נכון? אז זהו שלא. כולם רוצים קצת לצחוק, תחשוב כמה סרטי רציניים המשקיעים שלך צפו במהלך חייהם. סרט מתובל בהומור יקדם אותך מעבר לאין ספור הסרטונים הרציניים. נכון, הומור דורש תעוזה, חוצפה, ביטחון עצמי כל התכונות שמייחדות אותנו בתוך אומת הסטארט אפים. רוצה לומר, הומור זה כח האם יש לך את האומץ להשתמש  בו?

דוגמא לסרטון משעשע שעשינו לאתר המתמקח

השתמש במטפורות סרטון הוא סרט ולא פרזנטציה משודרגת, שימוש מופרז בטבלאות ישעמם את הצופה. סרט נכון הוא סרט שמעניק פירוש ויזואלי לפתרון שאתה מציע. במילים אחרות – חשוב מה הדרך הטובה ביותר לתאר בצורה ויזואלית את הבעיה והפתרון שאתה מציע. בסרט שעשינו עבור עבור מקאן אריקסון ממחיש את המטאפורה של למכור פרסום כלמכור קרח לאסקימוסים.

הסרט הוא חלון הראווה שלך אז תהיה מקצוען השתמש במקצועניים אני יודע, אתה בנית את הסטארט אפ הזה מאפס ונדמה לך שרק אתה יכול להבין ולמכור אותו אתה גם די חכם ותוכניות אנימציה לא מפחידות אותך, מה גם שיש תוכנות חינמיות שיעזרו לך אז חבל להוציא את הכסף שאין לך בשביל שטות שכזאת-נכון? לא נכון!!! הסרט הוא חלון הראווה שלך: אותו תציג בפני משקיעים, אותו תקדם ביו טיוב וזה הדבר הראשון שהגולשים יתקלו בו באתר הבית שלך ועמוד האפליקציה חשוב שתייצר סרט מקצועי לסטארט אפ מקצועי שכור חברה שזאת המומחיות שלה, בחן את הסרטים שלהם, האם נהנת מהפיצוח שלהם, צחקת מהתסריטים תחשוב כמה הוצאת על מתכנת ותבין שהוצאת הסרט לחברה חיצונית היא אחד הדברים החסכוניים והחכמים שאתה יכול לעשות עבור הסטארט אפ שלך.

כמו בדמקה – אסור ללכת אחורה עבודה על סרטון אנימציה דומה לבניית בניין. היא חייבת לעבוד בסדר מסויים:  תסריט -> סטורי באורד – > אישור דמויות -> הקלטת קריינות -> אנימציה חב` אנימציה מקצועית תוכל לספק לך כמעט כל מה שתרצה אבל חשוב מאוד להגדיר את הדברים בתחילת הפרויקט. כל שינוי בשלב מאוחר יותר, יגרור עבודה נוספת ותקציב נוסף שאין לך.

בדוק את עצמך

השתמש בכלי ניתוח הנתונים של יו טיוב (youtube insights) ע"מ להבין את נקודות החוזק והחולשה של הסרט שלך למד מי ראה אותו, איך הוא הגיע לסרט, מתי הוא עזב את הסרט שלך ומה הוא עשה לאחר הצפייה. ביקורת על הסרט תלמד אותך למקסם את היכולת של הסרט שלך כחלון הראווה לסטארט אפ כולו. לצפייה בסרטים ו/או הזמנת סרטון Kiss הקליקו תגיבו, אשמח לשמוע מה דעתכם, בהצלחה אסף קופפר, היילנדר הפקות

קרדיט: freepik
דילוג לתוכן